fredag 12 mars 2010

Mätning på tomten

Idag var både jag och Patrick ledig från jobbet så då for vi till tomten för att mäta lite hur vi ska placera ut huset och garaget. Var inte lätt att pulsa omkring i djupsnön och skaren kan jag lova! Tror vi båda kommer ha blåmärken på smalbenen efter x-antal steg på tomten! Tur det var fint väder iaf. Ser inte ut som det kanske men solen var mestadels framme och tempen låg runt -1. Dock lite blåsigt.... Men skönt med friskluft!
Men vi tror vi fick till det bra och känner oss ganska säker på hur vi ska placera ut allt nu. Ska ju till Robban på måndag och förhoppningsvis göra klart alla papper och då ävern rita in huset på kartan så vi kan skicka in det där förbaskade bygglovet!

Jag står och mäter vid huskanten medan Patrick beger sig mot tomtgränsen.


Mätning! Patrick håller på att lägga upp en snöhög för att markera ena hushörnet :)

Jag står och kollar på det färdiga resultatet. Såg ut som det varit några aliens på tomten och placerat ut snöhögar lite här och där :)


Svårt att se snöhögarna när allt är så vitt men jag har försökt att markera där garaget och huset ska stå. Kanske inte heeelt proportioneligt men på ett ungefär :D

2 kommentarer:

  1. Nu hade jag missat lite här såg jag. Har haft alldeles för mycket slötid i väntan på Molly :-) Det kan inte vara det lättaste att rita ut ett hus i snön? Hur nära vattnet kommer det att ligga? snacka om drömläge! Hoppas ni får bygglovet fort nudå så ni kan sätta igång snart. Jag är ju fikasugen ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja hur går allt med lilla Molly!? Gud så mysigt med en liten bäbis! :)
    Nä du det var inte det lättaste att rita ut kan jag lova! Huset ser ut att ligga närmare vattnet än vad det gör, men det är kanske 150 m.
    Ja sen måste ni komma och fika, så jag får mysa lite med Molly också! :)

    SvaraRadera