onsdag 10 mars 2010

Nybyggnadskarta

Idag kom äntligen nybyggnadskartan! Blir tokig på alla dessa papper som tar SÅÅÅÅN tid!
Men nu kan vi iaf sätta igång och rita ut var huset och garaget ska stå så vi kan skicka in bygglovet någon gång... tiden bara rinner iväg.... Grrrr.

Lite dåliga bilder men men...

Våran tomt! :)

Annars var Patrick till "Rör & Värmeteknik" idag och pratade lite om jordvärmen som vi förmodligen ska ha. Och fick även lite hjälp med hur vi gör när vi energideklarerar... (SNARK)

Förra veckan var vi även in på IKEA en sväng och pratade med en kille där angående köket. Då visade det sig att typ alla SideBySide-kylskåp kräver ett utrymme på minst 40 cm till höger och vänster eftersom dörrarna kräver den svängradien... Åhh vad jobbigt det blev då eftersom vi placerat det mot en vägg!! Så då var det bara att försöka planera om och fortsätta leta kylskåp.
Grejjen är ju också att vi vill ha ismaskin och det finns ju knappt på fristående frysar. (De som det finns på är inge fina)
Men igår tror jag att jag hittade nått som jag gillar, från Samsung. Finns både i rostfritt, vitt och svart. Så vem vet, kanske blir det dessa! :)

Samsung kylskåp.

Så nu har jag fått rita om köket en aning men jag tror det blir bra tillslut ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar