lördag 19 februari 2011

Kakling!

På måndag, eller tisdag, kommer GolvEttan och börjar kakla i huset! Då är det hallen som ska få lite svart klinker och sedan sätter de igång med badrummet nere. Äntligen har vi börjat komma till de roliga detaljerna i detta husbygge. Att se hur en gips- eller spånskivevägg växer fram är ju så där lagomt upphetsande... Men när golv, kakel, klinker, lampor, möbler etc. kommer på plats då blir man ju lyrisk! Ja snart är det faktiskt OMÖJLIGT att inte inhandla mina första blommor till huset! :)

Idag är det strålande sol och knallblå himmel ute MEN typ -25 grader så idag blir det till att stanna innomhus. Ska jag nog börja packa lite glas och porslin kanske. Terapiarbete om något, men det måste ju göras... BARA knappt sex veckor kvar till flytt nu ju! Gud så jag längtar, oavsett hur klart det är då i huset så längtar jag!! Och så vill man ju försöka komma i ordning och göra sig lite hemmastadd innan knodden kommer också :)

 Klinkret som vi ska ha i hallen, Black stone och köpt på Bauhaus.
30x60 plattor med lite struktur och svart fog.

 Och kaklet som jag visat förut några gånger i bloggen :)
Blir detta kakel från Antares i badrumet nere, fast svartmetallic istället för detta brunmetallic.
Plattor som är 33x33 på golv och på väggen till vänster vid dusch och toalett till att börja med.
Svårt att förklara men det lär ju visa sig på kommande bilder.

Antares svartmetallic, 33x33 cm.

1 kommentar: