onsdag 12 oktober 2011

28-åring som blivit med utemöbel

Jepp, då var man 28 år då. Tjugoåtta, tvåaaaa, åttaaa... om man skulle vilja säga det som en bingoutropare...
Tänk att man bara var en halvmeter lång för ganska exakt 28 år sedan, den 12 oktober 1983. Det har hänt lite sedan dess... :)
Bland annat så har jag beställt utemöbeln här nedanför (gjorde jag igår) så att vi har något att sitta i så fort snön smält bort från altanen till våren! Me like a lot!

Mer konstrotting åt folket! Typ. Iallafall till Speckstahuset.
Denna ombyggbara soffa med soffbord samt fotöljen och sidebordet kommer snart att finnas i ett hus nära mig. Ungefär 10 meter från där jag sitter nu. Niiiice.

Annars så kan man väl sammanfatta denna födelsedag med ett ord: S.T.R.E.S.S.I.G!
Vaknade av att liten buffade på i sängen och ville få uppmärksamhet. Så upp och hoppa och vidare in i köket för att mötas av paket, blommor och ett fint kort som P ställt fram innan han drog på jobbet. En OnePiece till mamman i huset så att man ska bli riktigt myspysig när man är hemma på dagarna.
Sen var det bara till att börja baka innan vi skulle bege oss till föräldrautbildningen på vårdcentralen, där det var hjärt- och lungräddning på schemat. Direkt därifrån till Ica och sen hämtade vi mormor Rita och begav oss hem. Hemma blev det sedan tårtbak, städning och middagsfix innan alla gäster skulle komma. Som vanligt drog allt ut på tiden och vi satt mitt i middagen när alla gäster kom. Otippat! :)
Måååånga fina paket har jag fått, så som kläder, presentkort och inredningsgrejjer. Jag är sååå nöjd!
Otroligt stressig dag men dessto skönare att slå sig ner i soffan efter att sista gästen gått. Nu stänger vi butiken för idag och gör kväll!
Natti natti från en purfärsk 28-åring!

3 kommentarer:

  1. Skitsnygg möbel =)!! Och grattis igen... Du fick ju många fina paket, precis som jag sa ;-)!

    SvaraRadera
  2. Men du glömde lägga ut en bild på dig klädd i din fina sparkdräkt!!! :) Nä rå, jag är inte ett dugg avis, inte alls... "/ *PUSS*

    SvaraRadera
  3. Ja jag hoppas den är lika snygg som på bilden! :) Och du Maria, du får nog skriva sådär till mig varje år så kanske det håller i sig att jag får många paket! :D
    Du förresten, får man fråga om lösen till din blogg eller är den hemlig!? :)

    Hellen: Du lär väl få se den live har ja en känsla av! :D

    SvaraRadera