onsdag 28 november 2012

Kvällsjobb...

Det värsta med att jobba sent på onsdagskvällar (som ikväll blev till 23.00) är att man blir så förbaskat, hiskeligt trött på morgonen dagen efter. Dessutom är det så förbannat svårt att varva ner och somna när man väl kommer hem. Att jag dessutom, näst intill, alltid är kall och frusen som en igloo gör ju inte saken bättre. Trots duntäcke, filt, tjocksockar och tshirt så tar det evigheter att få mig varm!
Men sen har vi ju även bilresan. Idag åkte jag golfen. Gammelskitgolfen. Inte min favvobil om man säger så. Lyset kan man i princip kalla obefintligt, vindrutetorkarna torkar typ bara knappt förarsidan, insidan får man dock torka fri från imma förhand, och den saknar ju självklart min älskade fyrhjulsdrift.
Måste dock ge den pluspoäng för den otroliga värmen den kan skapa, snabbt dessutom. Men trots pluspoängen är den en jäddra skitbil när det är ett regnigt mörkt Novemberlandskap med underkylt regn man ska köra i.
Men. Nu är jag hemma. Har varvat ner. Och börjat tina upp.
Och varsågod, jag bjuder på detta intressanta givande inlägg idag.
Godnatt!

Fin och klar sikt ikväll. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar