tisdag 20 november 2012

Skitmånad.

Ja det har det verkligen varit. Eller ja typ två skitmånader. Sedan Mirah började på dagis så har jag vabbat MINST en vecka varje månad. Har inte hon varit sjuk så har jag varit sjuk eller Patrick varit sjuk. Sjuk. Sjuk. Sjuk. Har hon inte haft förkylning och feber så har hon åkt på magsjuka, två gånger om, och när hon inte haft magsjuka då har hon haft slemhosta och feber och åkt på krupp igen. Och så kommer det där nedrans lönsespecet som visar alldeles för få kronor. Har ju inte riktigt landat i att jag gått ner till 80% OCKSÅ och räknar liksom med en vanlig lön. Mucho dumto.
OCH lite pengar på kontot med ett hus som ska färdigställas, en ny vintergarderob som ska inhandlas till Mirah och mig själv går ju inte riktigt ihop. Detta resulterar i en mycket grinig, lättirriterad mamma/sambo. Jag som brukar älska hösten har verkligen haft en dipp i år!
Nä lite julpynt på det här så blir jag nog på bra humör igen till december! ;)

Slänger in en liten bildkavalkad från Insta som visar lite va vi hållt på med den senaste tiden!

  
Plockat lite trattisar. Mirah trampade dock mest på dem så det gällde att vara snabb.
Och sjukstugan då....

Smyckesparty hos mammsen resulterade i två nya ringar till mig. Efter som han ja bor med aldrig får fingrarna ur så fick ja ta och köpa mig en egen ring med namnet hans på. Segjäkla propp.
Och så har det ju blitt några turer med hjulingen då såklart.

Jo just. Har ju blivit medlurad (väljer att se det så, hehe) av Therese Östberg på att åka tjejvasan i februari. Hur faen tänkte ja där liksom. Tyckte ju det va skittråkigt att åka längd ifjol!? Men men, nu är vi sex tjejer som ska ta oss ann uppgiften och jag har ju iaf fått en morot för att sätta igång att träna. Scheisseeee!
Och så brukar vi köra lite inomhusrally i läragå-vagnen. Behöver väl knappast berätta att Mirah är fartgalen?

Lediga fredagar är verkligen "the shit"! Helgen blir sååå mycket längre och det blir verkligen kvalitetstid med Mirihs. Att Patrick dessutom är ledig typ varannan fredag skadar ju verkligen inte heller! Så nu för tiden är det torsdagskvällsmys som gäller i Speckstahuset!

Vi har storhandlat. S.N.A.R.K. Tyckte Mirah också.
Och så har vi varit på supertrevlig middag hos Jeanette och Andreas med många goda tillbehör! ;)

Jag har införskaffat mig en ny leksak. Den har i princip etsat sig fast i handen min nu.
Och så håller vi på att elda gärnet hemma.Vi har blivit skadade. Vi eldar och tänder ljus och myser till det så på kvällarna så när vi ska gå upp och lägga oss tycker vi det känns svinkallt i sovrummet när det bara är 20° där. Vansinne! Men ack så skönt! ;)

Mirah bara utvecklas och utvecklas. Tiden går verkligen alldeles för fort!
Nu märker man hur hon härmar oss och leker på ett annat sätt. Som att prova pappas skämtglasögon och skratta läppen av sig när man ser sig själv i spegeln. 

Och så var det ju dags igen då för kruppen att göra sig påmind.
Efter flera dagar med väldig hosta och slemmig i bröstet så kom andningssvårigheterna och den skällande hostan i söndagskväll. Så då var det bara att bege sig in till primärvårdsjouren för lite Betapred. Suck. Och inget får man med sig hem heller. Förståeligt på ett sätt då det är kortison men händer det en gång till tänker ja kräva att få med mig nått hem! Att slita upp Mirah varje gång känns ju inge vidare värst roligt. Dock är hon väldigt bra på att hålla humöret uppe ändå. Med händerna och fingrarna uppe i luften rockade hon gärnet hela vägen in till stan i söndagsnatt. :D
Men igår och idag har dock Mirah fått vara hos "mormorsdagiset", när vi jobbat, och haft det gott för att krya på sig. Men imorrn väntar dagis igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar