tisdag 11 januari 2011

Dåligt med bilder...

... ja det finns liksom inte så mycket att knäppa på just nu i huset. Målaren har spacklat en omgång på hela nedervåning, plus massa annat som jag har lite dålig koll på. Men annars ser det liksom likadant ut.
Vi har varit iväg och kollat på lite lister. Hade ju inte tänkt att ha några taklister nere egentligen men när vi börjar inse att vi ändå byggt ett trähus som rör sig och det kommer att spricka så har vi beslutat att ändå sätta en liten nätt list.

Igår var jag in på Eurokakel och kollade upp kaklet vi ska ha till badrummen en sista gång. Bara älskar det metallickakel som vi ska ha! Så nästa steg är att Henka på GolvEttan ska mäta ut exakt hur många kvadrat vi ska ha och sen beställa det så fort som möjligt.

Idag var vi även och träffade Lasse på ÅW Hemprodukter för att få ett prisförslag på ett kök. Han kom med en ny idé angående kyl och frys som jag länge våndats över så det var kanon. Saken är ju den att jag älskar symmetri och hatar asymmetri. Att få två skåp (kyl och frys) i rostfritt på ena sidan fönstret och svarta skåp på andra kändes så obalanserat. Men så kom han med den briljanta idén att ha kyl och ugnskåpet på ena sidan och frys och microskåpet på andra sidan. Äntligen kan jag släppa DET dilemmat :) Kändes nästan för enkelt för att vara sant, men det är ju lätt att bli insnöad på det man gjort. Så i början på nästa vecka ska vi iallafall få ritningen på köket och prisförslaget. Spännande att se vad detta hamnar på.... :)

Och på ett av hans utställningskök så hade han dessutom satt upp samma kakelplattor som vi ska ha i badrummen! Kul att få se det på en större yta live! Och det blir precis så bra som jag tänkt det och jag bara ÄLSKAR dessa plattor! Känns så levande och varma!

Dålig bild fotad med min mobilkamera. Men det blir förmodligen samma plattstorlek i badrummet nere som här på bilden, 33x33, och uppe blir det 40x60.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar