torsdag 13 januari 2011

Taklistdilemma

Ja det här med taklister var ju inte lätt, det heller! Var ju och kollade på lister förra veckan på Beijer. De jag ville ha, ville inte Patrick ha och de han ville ha ville jag absolut inte ha... Så det blev bara en list som följde med hem för att provas (en som jag tyckte var skitful). Till min lycka så var den för stor då våra panoramafönster i vardagasrummet går väldigt högt upp nära taket. Så idag efter jobbet var vi på Beijer IGEN och kollade så nu har vi lånat hem ytterligare en list för att se om den passar. En list där vi båda gått lite halva vägen var... Får se hur det blir...

Imorgon kommer även vår efterlängtade trapp!! Så Patrick har tagit ledigt för att kunna hjälpa till och jag känner att jag måste försöka jobba på så att jag kan sticka tidigare så jag hinner se när de ska montera den! Kul!
Och äntligen ska svärmor Margaretha få komma upp på övervåningen. :) Som mest har hon vågat ta tre steg på stegen och fått upp huvudet ovanför kanten men mer har hon inte sett av övervåningen! haha

Jo pratade med Fredde idag och naturligtvis hade vi lyckats välja de dyraste köksluckorna när vi träffade Lasse på ÅW Hemprodukter i förrgår! (Dyraste men snyggaste enligt Fredde) Det kunde man ju ge sig fasen på... Ja nu går det ju bara att fantisera om vad denna kökskalkylsritning kommer att hamna på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar