torsdag 13 september 2012

Ny polare.

Jag har fått en ny kompis! Jepp, idag fick jag äntligen fingrarna ur och for ut till Birsta och inhandlade min nya ögonsten. En systemkamera. Har ju oftast lånat jobbbets kamera förut men har länge velat haft en egen. Har bara inte prioriterat det. Men nu så!
I helgen ska jag försöka gå igenom den ordentligt och leka loss, men det lilla jag hunnit prova hittills ser mycket bra ut! :) Det absolut mest positiva med den är att man kan köra på så hög ISO utan att bilderna blir gryniga när man fotar i mörka förhållanden. Hatar att fota med blixt och då man bor i Norrland är det ju tametusan bara mörka förhållanden så detta gillar vi skarpt! :)

Blev en Canon EOS 60D.
Har typ bara fotat med Canon men gillar verkligen deras kameror!
Nästa steg är att spara ihop till ytterligare ett objektiv. Hmmm, kom precis på att jag fyller år snart... Måste klura...



1 kommentar:

  1. Kul :)
    Jag älskar Canon, men har faktiskt också bara använt mig av dessa!
    Då kanske du blir en flitig bloggare nu då när du kommer ha så mycket fina bilder att visa upp :))

    SvaraRadera