måndag 11 april 2011

Köket

I fredags kom Fredde förbi efter jobbet igen och fortsatte hjälpa till med köket. Spottarna ovanför fönstret sattes på plats, båda köksblandarna sattes fast, frontluckan på diskmaskinen skruvades på, övriga luckor kom upp och några handtag. Det går verkligen undan med köket! Nu väntar vi närmast på hällen, ugnen och micron som vi köpt från Ikea. Leverans är beräknad på torsdag men vi har dock inga förhoppningar på att de ska komma då :)

Jag och Patrick var även ut och kikade på lite kakel till köket i fredags. Lånade hem fem olika plattor från CC Höganäs. Dock var det ingen som kändes riktigt bra när vi ställde upp dem i köket. Blev helt annorlunda mot för i affären så det var himla tur att man kunde låna hem plattorna!
Är båda lite inne på stenmönstrat kakel, så där är vi ganska överens för en gångs skull! :) Men nu gäller det ju bara att hitta något vi gillar också.... Sökningen fortsätter...

Annars i helgen har det inte hänt så mycket. Var ju upp till Östersund på SM-finalen i skotercross under lördag och söndag och sov på hotell. Skönt med en liten minisemester. Dock verkar jag inte klara av allt för stora utsvävningar nu då jag blev helt utslagen, låg på soffan hela dagen när vi kom hem och däckade redan klockan 20.00 igår kväll. Kan tyvärr inte påstå att jag känner mig utvilad idag för det! :)

 Patrick och Fredde monterar köksblandaren.

Köksblandaren kommer från FM Mattsson och heter Garda III. Kökshon kommer från Intra.

Köket! 
Är så sjuuukt nöjd. Kan liksom stå och titta på det hur länge som helst! Patrick tyckte vi skulle vara hemma till påsk så att vi kunde laga mat i vårat nya kök och duka upp påskbuffé på ön. :)
Men vi får se vad vi hittar på.

-----------------------------------------------------------------------

Annars idag så ska jag sätta mig och gå igenom budgeten igen. Och kanske framförallt leta fram alla papper... Blev ju liksom ett smärre kaos i flytten med alla papper så det känns som att allt måste organiseras upp igen. Sen ska jag även försöka få till en planering för vad vi ska göra hädanefter, steg för steg, i prioriteringsordning. Tomten ska ju planeras, en altan ska ritas upp, vi ska leta räcke till trappen, övervåningen ska ju iordningställas, vad behöver köpas inför bebisens ankomst m.m.
Så det finns lite att göra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar