fredag 29 april 2011

Speckstabo!

Ja då har det hänt en del sen sist. Har som sagt lite svårt att uppdatera då vi bara kommer åt internet sporadiskt.
Hela påsken har iallafall spenderats på hemmaplan vid huset. Har väl i princip målat varenda dag från fredag till måndag. Har tagit tag i alla knutbrädor, och brädor runt fönster och dörrar. Är ju lite pill då det ska maskeras och grejjas men nu är allt det klart så nu är det bara att gå på sista målningssvängen på resten av huset.
Annars så har vi varit ute och shoppat lite grejjer till huset. Blommor, krukor, inredningsdetaljer, lite nya glas, kastruller och stekpannor samt barstolar. Barstolarna hittade vi på BOOM i Birsta på rea. Hade kostat 799 och var nu nedsatta till 299 då det tydligen hittat överblivna på lagret. Inte riktigt barstolarna jag kanske drömt om men va fasen, än är jag inte miljonär så de får duga tills jag vinner på Lotto! :)

På söndagen slog vi äntligen till och sov premiärnatten i huset! Jag hade laddat upp med räkor, tända ljus och lite te för att fira på kvällen och Patrick slet som ett djur, för andra dagen, med att få till parabolen så att vi skulle kunna få till några tv-kanaler till kvällsmyset. Men när klockan närmade sig 21.40 på kvällen och han fortfarande stog på stegen och vinklade denna parabol och bad mig skrika när det blev någon signal (vilket det aaaaaldrig blev) så fick jag tillslut be honom att komma ner och åka på macken och hyra film istället innan de stängde! haha
Så efter mycket om och men så fick vi vårat mys och firande framför tv:n, klockan 22.30 på kvällen! :)
Natten funkade sedan bra. Kändes liiite kymigt att gå upp och pinka på natten (gjorde det nog i rekordfart) då allt kändes så stort och mörkt och med massa nya ljud att ta in. Men annars var det supermysigt! Patrick vaknade med tuppen så när jag slog upp ögonen vid 08.00 möts jag av en febrilt målande Patrick utanför sovrumsfönstret! "Var så skönt att vara på plats så att man kunde sätta igång och jobba direkt när man vaknade", var hans kommentar. Snacka om rastlös sambo! :)

 Jag i målartagen. Efter en hel dag på stegen så kändes det i benen och ljumskarna kan jag meddela. Tror inte jag förstått än att min kropp inte riktigt pallar samma saker som förut just nu. Men det som inte dödar det härdar heter det ju! ;)

 Behändig stege med perfekta "hål" där magen passar in! :)

 Patrick målar runt altandörren vid köket. Det skadade ju inte att det var sånt kanonväder under påskhelgen så att man fick lite färg på sig. Blev dock väääldigt varmt att stå på framsidan vid husväggen då solen gassade och luften stog heeelt stilla. Röda axlar kom som ett brev på posten!

 Patrick ser ut som en liten myra vid huset. För första gången slog det mig att det kanske är ett ganska stort hus vi byggt ändå! :) Men hellre det än för litet!

 En av våra nya blommor som vi införskaffat. Märkte nu hur svårt det är att bedöma storleken på blommor som vi behöver. De känns liksom så stora på affären men när jag ställer in dem i våra fönster så känns de helt plötsligt små! Jag måste tänka STORT när jag handlar allt! :)

Måndag morgon! Och första frukosten i huset.
Jag och mamma var och storhandlade på fredagen för att fylla upp kylen och frysen. Min handling, utan nota, gick väl sådär. Tappade spår hela tiden. Skulle handla lite påskmat men det enda i påskmatväg jag fick med mig var en kartong ägg. Inge prinskorv, sill eller skinka. NADA.
Skulle handla lite grejjer för grillning. Köpte majskolvar och extra lök men glömde helt bort köttet och grilloljan m.m. Skulle även handla saker för vårat söndagsmys. Köpte räkor, that´s it. Inget rostat bröd, inge majonnäs, inget gott att dricka. NADA. Här snackar vi gigantisk gravidgröthjärna!
Det slutade med att jag och Patrick fick åka och storhandla en gång till på söndagen! :)

 Första frukosten i huset blev även första frukosten ute för året. Vi drog fram våra finaste utemöbel och gosade till det på baksidan i morgonsolen :)  Sjuukt skönt!

På måndagen tog vi en paus i målandet och tog en sväng på fyrhjulingen i skogen. Väldigt rogivande och mysigt! Här är vi på berget ovanför Lucksta och kollar på utsikten!

--------------------------------------------------------------------

I helgen har vi väl inte planerat så mycket, kommer väl att fortsätta grejja på i huset. Få se om jag hinner uppdatera något då eller om det får bli på måndag!
Jo förresten, igår fick Patrick till tv.n provisoriskt och det kändes såååå lyxigt att helt plötsligt få kolla på tv igen! :D Idag kommer dock en parabolsnubbe som ska hjälpa oss att fixa det riktigt! :)

1 kommentar:

  1. Haha! Jag och syrran åkte förbi en dag när du stod där på stegen och målade eller vad du gjorde, det enda jag fick fram var typ: "Men herregud kliv ner från stegen, vet hon inte om att hon är gravid?". ;-) Samtidigt vet jag hur svårt det är att intala hjärnan det där att man inte orkar göra samma saker som innan. Snyggt hus iallafall! :-)

    SvaraRadera