tisdag 17 april 2012

Donne e Vino sällskapet

I lördags var jag ut på gallej! Och inte vilket gallej som helst utan det var dags för Donne e Vino sällskapet att ha sin andra vinprovning, och i lördags var det systeryster som stod värd för kalaset!
Men jag börjar från början...

För länge sedan började jag klura på att dra ihop ett gäng tjejer och ha vinprovning tillsammans. Man snackar ju alltid om att man borde träffas men oftast kommer man ju aldrig till skott! Så en dag förra året kläckte jag min idé för min vän Anna och efter mycket spånande och klurande så "startade" vi Donne e Vino sällskapet och bjöd in sex stycken vänner! Tanken är, och var, att dels lära känna nya vänner (då vi bjöd in från olika vänskapskretsar) och dels få en anledning att träffas, göra något roligt, äta gott och dricka lite goda viner tillsammans. Den 3:e december ifjol hade vi vår alldeles första vinprovning, och shit vilket underbart gäng vi satt ihop!

Självklart gjorde jag i ordning en logga åt oss. Seriöst är bara förnamnet! ;)

Inbjudan som våra sex vänner fick per snigelpost med förfrågan om att vara med i sällskapet. Självklart i ett svart kuvert med silvertext.

Ytterligare en inbjudan med plats och tid för evenemanget.

Anna stod värd för den första vinprovningen och den tillhörande trerättersmiddagen.

Första gången fick alla även var sitt välkomstpaket.

Fyra nyanser av rött.

Båda gångerna har vi avslutat kvällen ute på Oscar och i lördags såg Anna och Elin till att vi även skålade i bubbel!

Denna grej är kanske det bästa jag har kommit på! Har så sjuukt trevligt dessa kvällar och alla tjejer är så underbara, lättsamma och kompar perfekt. Längtar redan till juni då det är dags för oss att sammanstråla igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar