torsdag 12 april 2012

Hur rent har DU i ditt hem!??

Ja här hemma har ju magsjukan fortsatt...
Trodde som sagt att den var över för Mirahs del i tisdags men fick motsatsen bevisad när hon spydde ner hela soffan. Senare på kvällen, mitt i Desperate Housewifes (som jag för övrigt fick sitta på golvet och se) så vaknade Mirah och ville inte somna om. Då hon var väldigt gosig och ville vara nära så la jag mig ner i min säng med henne och försökte natta henne där. BIG MISTAKE! Tio minuter senare kaskadspyr hon igen över sig, mig och i min säng! Jahopp, upp å hoppa och in i duschen IGEN. OCH när jag står där med en liten Mirah med spya från topp till tå så kommer även Patrick inrusande och kaskadspyr i toan 40 cm ifrån oss. Förstår ni hur mycket jag ville grina då!! Bort med sängkläder, tvätta, skrubba och bädda rent. Och sen var det bara att krypa ner där mellan den stora och den lilla magsjuklingen... Åhhh vad det var trevligt....
Så igår var det då dags att ta tag i Operation storsanering av Speckstahuset. Tvätta, tvätta, tvätta och hela badrummet skrubbas. Och då menar jag HELA badrummet. Varenda kakelplatta har fått sig en omgång samt toalett, handfat, bänk, ja rubbet. Och när jag trodde jag tvättat den sista maskinen tvätt så kommer jag ut i vardagsrummet och möts av en leende Mirah som har skitit ner sig IGEN. (för typ hundrade gången den dagen). Då ville jag grina igen.

Sedan fick jag även hem farmors våtdammsugare så då påbörjade jag även tvättning av soffan. När klockan närmade sig 22.30 gjorde jag mig iordning och toksmörjde in mina torra, spruckna, nariga och blodiga händer efter allt skurande och tvättande. Tanken var att de skulle få reparera sig över natten. 30 minuter senare rycks jag upp ur sängen då Mirah börjar tokspy i sängen sin. Jahopp, igen. Upp å hoppa och in i duschen. Mitt nyskrubbade badrum blev äckligt igen, tvätten las åter på hög och mina nariga händer blev åter nariga och spruckna.

Orka.

Idag har jag åter tvättat, vädrat och fortsatt tvätta soffan, samt bytt artonhundra bajsblöjor. Snäääälla låt det få ett slut NUUU!! På fyra dagar har jag tvättat och hängt 17 maskiner tvätt, fått fyra spyor på mig, slitit, torkat, rengjort, skrubbat och passat upp mina två familjemedlemmar i oändlighet. Nu pallar ja inge mer! I morgon väntar den sista kudden i soffan som ska tvättas samt bäddmadrassen i sängen. Men sen får det faan i mig vara nog!! Har nog aldrig varit så här slut känns det som... Och som grädde på moset måste jag åka och lämna in bilen på verkstan imorgon. KLOCKAN 07.00!! Skjut mig någon. Snälla. Gör det fort så känner jag det säkert inte ens.

Ofrivillig duracellkanin deluxe tvättar soffan med farmors våtdammsugare.

Fatta ru hur bra denna maskin är!? Första gången soffan fick sig en omgång, efter typ 5 år.

Ser du skitvattnet!! Vattnet till höger är det vattnet man tvättar soffan med och det bruna är det som kommer upp. Fräscht va!? Och detta är bara efter att jag tvättat typ 1/5-del av soffan! Blir alltid samma sak när jag tvättar sätena i bilen, och det gör jag oftast en gång per år. Och jag måste poängtera att vi inte är några skitgrisar! Jag bor faktiskt med en städoman till och med :)
Så har du någonsin funderat på hur rena DINA möbler egentligen är!!?? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar