måndag 7 maj 2012

Allvarligt!!??

Nä men kul! Patrick drar iväg klockan 05.00 imorron bitti på kurs i El Stockholmo, I TRE DAGAR! Ja inget konstigt med det tänker ni, MEN nu är det så att Mirah inom loppet av en timme, vid 18-tiden, spytt ner sig fullständigt. Japp! Så nu kan ni läsa om den andra meningen och förstå min frustration!! Är det alltså magsjuka nu igen då går jag och dränker mig själv i kallaste Marmen. Typ.
Same shit som förra gången då det kom helt från en blå himmel. Utan förvarning. Uäck, uäck, uäck och hela lekfilten, Mirah och ett gossedjur fick se sig dränkta. MEN Mirah gjorde inte en min och efter en dusch var hon helt normal. Så vi for då iväg på Ica som planerat och hon strutta på och surra och hade sig som vanligt. MEN så kom vi hem och jag tog ur varorna och gick mot dörren medan Patrick gick runt bilen för att plocka ur Mirah och då skriker han: "Helvete! Hon spyr som gris!!!"
Japp. Hela Mirah är full i spya, från munnen till skorna och hela bilstolen är dränkt.
Alltså seriöst. Vad händer!?? Hon har ju PRECIIIIIS börjat om med sina rutiner som rubbades fullständigt efter den förra magsjukan för typ fyra veckor sen.
PEPPAR PEPPAR PEPPAR, och så ber jag till Gud hundra gånger, så kanske hon bara hade snurrat runt sitt lillfinger lite för många gånger å blitt yr och därför spytt. Man kan ju alltid drömma iaf... ;)

------------------------------

OCH så hann jag inte ens skriva klart inlägget så hör vi något från sovrummet, och Mirah har spytt ner hela sängen och sig själv. All vätskeersättning vi fått i henne är ett minne blott.
Torka, torka, torka och medan jag byter i sängen hör jag något från vardagsrummet. Japp! Mirah spyr ner hela Patrick och sig själv...
IN i duschen för tredje gången och sen ombyte på. Jag fortsätter bädda rent och jag hör "splash" igen. Japp! Mirah spyr igen men som tur var hann Patrick parera så hon bara spydde på golvet och klarade sig själv för en gångs skull. Nu vägrar hon dock vätskeersättning... Nicht gut! :/

Nu återstår att se om Puttrick åker till Stockholm eller inte... Med tanke på att han blev smittad sist och har haft lätt att få magsjuka förut så känns det föga lockande att åka till en kursgård 50 mil hemifrån ifall han skulle åka på´t han också....

Ja ja, den som lever får se.

Status just nu:
* Liten sover med babyvakt tätt intill så vi hör ifall hon spyr..
* 2:a maskinen tvätt körs för fullt.
* P packar IFALL han känner sig pigg imorgon och åker.
* Jag har ringt in jourhavande Rita Huvén (min mamma) som lovat att ta hand om mig å Mirah ifall jag också skulle åka dit och om Patrick åkt till Stockholm. Är man sjuk är man aldrig för gammal för att vilja bli ompysslad av sin mamma! ;)
* Jag är väldigt fruktansvärt, kolossalt och oerhört less just nu. Tror inte ni kan fatta hur less jag är på att ta reda på allt vad det innebär med magsjuka i huset. L.E.S.S! Så Jultomten, om du läser det här så vet du hur duktig jag varit på att ta hand om allt. Då vet du också att jag är värd en väldigt fruktansvärt, kolossalt och oerhört dyr julklapp. Bara så ru vet liksom!

1 kommentar:

  1. Hur går det i sjukstugan? Fick lill-stumpan i sig nå drop?...KRAMAR

    SvaraRadera