söndag 20 maj 2012

Shoppillishop.

MEN vad tiden går fort! Om en och en halv vecka fyller min lilla bäbis 1 år. Sjuukt.
Och när man närmar sig 1 år så betyder ju även det att man vuxit lite sen man föddes. Så i förrgår var jag in på Babyproffsen och inhandlade en ny barnstol till bilen. Att det just nu var kampanj på den och var 400 kronor billigare gjorde ju inte mig nått! ;)
Sedan köpte jag även en ny barnvagn till Mirihs. Är egentligen en födelsedagspresent till henne från mamma men då hon inte får köra bil så lovade jag att köpa hem den när jag ändå var där.

Sen att jag åter igen for på Birsta utan bankomatkort är ju en annan historia. Han jag delar räkningar med har ju en jefla tendens att låna mitt kort och ALDRIG lägga tillbaka det i plånboken efteråt. Snopet stog jag där IGEN, hungrig som en jäddra gam, och skulle köpa lunch. Men nä nä, min sambo lider tydligen av för tidig demens och bankomatkortet låg fint ombonat i hans innerficka i jackan, hemma.
Svaret jag fick när jag fruktansvärt irriterat ringde och skällde ut han!?
"Ja men då ligger det nog i kvar i jackficka. Men den jackan brukar ju du låna ibland, så har du tur har du jackan på dig och därmed bankomatkortet med dig!" (säger han med en glad stämma dessutom...)
Tror ni det osade liiite ur öronen på mig!!?
Lät honom veta att jag iaf skulle in på jobbet sen i stan, och utan kort kunde jag inte betala P-avgift, och fick ja då böter så fick han jävligt klart för sig vem som skulle betala dem isåfall. (Slapp böter som tur var)
Och tur är väl att jag jobbar med världens bästa Alex. Hon tyckte så synd om hungriga mig så hon sprang ner på Tant Anki:s och köpte en gosallad åt mig som fanns på plats när jag väl anlände till jobbet! Gulle dig!!

I alla fulla fall så skulle jag ju skjutsa in Helen å Henka till stan på eftermiddagen så då passade jag på att åka ut till Birsta IGEN och handla mina grejjer. Nä men Birsta är ju trevligt....

Ett självklart val för min del. En Maxi Cosi Mobi. Med ställbara lägen så man kan ändra sittställningen under färd, från rakt sittandes till mer liggandes. På detta sätt slipper man en hängande nacke när Mirah somnat.
2 599 pickadoller på Babyproffsen.
Och förövrigt så handlar ja nästan allt på Babyproffsen i Birsta. Sjuukligt trevlig och bra personal. Kunniga och hjälpsamma. Jag kan faktiskt betala en hundring extra bara för att de är så bra där!

En Babytravel Bangkok. En smidig sittvagn, sulky, som blir kanon nu i sommar.
Valde svart rakt igenom då filtar och annat ploj får stå för färg istället.
899 kronor. Tack mammsen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar