onsdag 16 maj 2012

Rekordmorgon och nya projekt.

Dagen började kaotiskt. Var sjuuukt trött igår, inatt och imorse. Varit rätt trött den senaste tiden överlag faktiskt. Kanske börjar kroppen strejka lite efter alla hektiska veckor med sjukdomar, sabbade rutiner och dålig sömn om nätterna. I morse var jag i princip okontaktbar. Bad P att ta Mirah, trots att han är sjuk, då jag helt enkelt inte ens orkade öppna ögonen.
10.49 kommer han in, väcker mig, och frågar om jag inte ska vakna snart. Instinktivt känner jag att ngt inte står rätt till och frågar vad klockan är.
"Den är elva."
"VA!? Skämtar du!??" Jag kollar på klockan. 10.49.
"Jag ska vara på BVC för vaccination med Mirah klockan 11.00!!!"
Och självklart hade P lagt Mirah för att sova ute i vagnen för bara tjugo minuter sedan, fortfarande i pyjamas...
Kan iaf berätta att jag förmodligen aldrig hoppat ur sängen fortare i hela mitt liv och när klockan slog 11.05 klev jag å Mirah innanför dörrarna på BVC. Här snackar vi världsrekord! Medan jag drog på mig kläderna och borstade tänderna, fick Patrick väcka upp Mirah och klä på henne. Lillstackar´n måste ju ha trott att det brunnit för oss. :)

1-årskontrollen avklarad och sista vaccinationen i vardera ben är gjord. Ska tillbaka om två månader och väga igen bara då vikten inte hängt med i kurvan. De två magsjukorna vet vi ju är boven men det känns skönt att de ändå vill se att hon återhämtar sig ordentligt.
Dessutom imponerade hon på doktorn då hon redan klarar steg de checkar av på 18 månaderskollen. Stolt som en tupp är ju liksom bara förnamnet! ;)  

Resten av dagen har jag gett mig på ett nytt projekt. Också. Och det ska jag fixa heeelt själv. Så idag premiärade jag på kap- och girsågen. Blev en liten såghitler där ett tag och sågade bara mer och mer. Ja jäddrar i min låda var roligt det är att klura, mäta, tänka, räkna, såga och förhoppningsvis få ihop det preciiis som man tänkt sig. Imorrn kan jag förhoppningsvis låna en spikpistol så då borde detta projekt inte vara allt för långt bort! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar