tisdag 29 maj 2012

Har inte tid mer er...

Ja, så skulle man ju kunna säga. För förra veckans finhögsommarväder gjorde att vi har spenderat våra dagar och kvällar utomhus så jag har helt enkelt prioriterat bort bloggen. Men NU blir det åka av igen! :D
Uj, uj, uj vad det har hänt grejjer här hemma nu! Och det är såååå kul! Men DET ägnar jag ett eget inlägg åt sedan.
Nu slänger jag istället in lite bilder på hur veckan som gått har sett ut.

Mirah älskar att vara ute på upptäktsfärd. Och fort går det. Nu mera går hon inte, hon springer, var hon än ska.

Min snyggaste, coolaste och käraste ägodel!

Vi har myst ute på filten och ätit många uteluncher...

 samt lekt i gräset och självklart ätit gräs.

Jag har åter igen fyndat! Skokanonens konk gav mig fem nya par skor i påsen. Allt för halva priset. Mirihs fick sig ett par adidisar (som hon kan ha till hösten) och ett par tofflor. Själv köpte jag mig ett par träpjucks (hey, bor man på landet så bor man på landet!) och ett par sommarskor.

Patrick fick sig ett par uggly "foppatofflor". Men då toffeljäkeln så passande hette "Patrick", och med ck till och med, så kunde man ju inte låta bli att handla. Sköna, ja det är dom. Men de är förihelvete inte snygga!

Jag har försökt att städa. Det vill säga: jag städar, Mirah drar fram. Känns ganska så tröstlöst ibland.

Vi har ätit frulle på altanen med en sjuhelsikes utsikt för våra ögon. När Marmen ligger helt spegelblank, solen skiner och det enda ljud man hör är fågelkvittret. Då är det magiskt! Helt sjukt magiskt. Man får liksom en energiboost som inte går att förklara!

Men efter nån timme är plötsligt altanen inte lika fridfull längre.
Tvätten ska hängas nånstans, Mirah måste få skugga, Mirah måste ha nån lekhörna, Mirah måste sova i skuggan och mamman måste ha nånstans att sola.
För er som inte vet så är det här jag i ett nötskal. Jag har ABSOLUT INGA problem att dra fram grejjer. Jag skulle faktiskt kunna kalla mig en liten expert på området. Att plocka undan skiten däremot...

Mirah har premiärsovit i bara blöjan för denna säsong. Myssit!

Med solkräm i hårbotten går det lätt att göra frisyrer. En uttråkad mamma kan roa sig länge... ;)

Om man går på en två timmars lång promenad i solskenet kan man få en sån här fin bränna. Schnyyggt!
Som tur var fortsatte det fina vädret så de snygga ränderna är ett minne blott, tack å lov!

De små miniatyrerna har badat och plaskat. Mirah är en killtjusare utan dess like och delade badkar med två olika snubbar samma dag. Vart ska detta sluta!? ;)

Mirah och Noel kylde av sig lite hemma i vårat badkar.
Längtar till den dagen man får visa dessa badbilder då de badat nakna tillsammans, typ när de är 14-15 år och suuuperkänsliga för sånna saker! Moahaha!

Anna, jag, Elin och Malin på schlagerkväll hos systeryster i lördags.
Kan meddela att hela området måste ha hört oss skrika under omröstningen... (hade förmodligen inget med alkoholkonsumtionen att göra, alls...) Vid en "12:a" som delades ut till la Swede blev till och med Anna så exalterad att köra en high five, jag var dock en millisekund efter och hann inte få upp handen, så då lappa hon till mig i pannan istället i bara farten! Pang! Och jag gjorde i princip en trippelsaltomortal baklänges i soffan. Här snackar vi övertaggad! haha
Men fy sjuttsingen så trevligt vi hade! Dock hade jag kunnat hoppa över krogbesöket i staden.

Dagen innan, i fredags, spenderade jag å Patrick på tu man hand med restaurangbesök och bio.
Dagen till ära firade vi ju 11 år tillsammans! Mycket mysigt att få lite egen tid!


------- Snipp snapp snut, så var resumén slut! -------

1 kommentar:

  1. Jag känner visst Catrins granne, hon frågade mig idag om jag hade varit på schlagerfest på Tångstavägen i lördags....vi hördes:) Haha!

    SvaraRadera