söndag 21 februari 2010

Kök med STOR Ö!

Har ju haft otrolig beslutsångest över hur vi ska ha köket. Har inte riktigt fått till det men placeringen på diskmaskinen, hörn och våra raka linjer som vi vill ha. Men så en kväll tog jag mig i kragen och googlade järnet på internet och tillslut så hittade jag inspirationsbilderna som jag behövde! På en gång kände jag att "det är ju så här vi ska ha det, helt klart".
Så det kommer bli en stoooor ö på 3x1,2 m med spishäll och en liten diskho på. Diskmaskinen kommer att bli till höger om diskhon på ön.
Mot väggen blir det kyl/frys, större diskho och högskåp med ugn och micro.
Det här kommer att göra att man kommer stå mycket mer och jobba utåt mot vardagsrummet och ha utsikten genom panoramafönstret! På andra sidan ön kommer det finnas barstolar så man kan sitta och vara delaktig i köket.


Köket kommer att få blanka vita släta luckor med avlånga fyrkantig hantag. Bänkskivan kommer blir jättemörk i något träslag.

Bänkskivorna på ön kommer "byggas ut" både på sidorna och ovanpå så barstolarna går att skutas in under.

Idébild nummer ett. Fast vi kommer inte ha några skåp ovanför fönstret.

Idébild nummer två. Skåp ovanför kyl/frys som byggs ända upp.


Snabb skiss i IKEA kitchen planer hur det kommer bli.

2 kommentarer:

  1. Det här ser ut att bli ett riktigt drömhus Marie :) Jättefint! Förstår att det måste vara svårt att bestämma sig, speciellt när man inte kan "se" hur det ser ut i verkligheten. Men ni verkar ha bra koll! Härligt med tomt vid vattnet också. Ni får bjuda på en fika när huset är klart ;-) Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Snyggt blir det! Jag skulle ju tycker mer om rostfria diskbänkar / arbetsbänkar. Just nu har jag en i trä och är väldigt trött på att alt oljandet.
    Ville tipsa om en tävling som jag ha just nu på min blogg. Kankse något som passar inför köksplaneringen.
    Ha det så gott.
    http://neonelakitchen.blogspot.com/2010/02/tavlar-hos-neonela-kitchen-om-en.html

    SvaraRadera