onsdag 4 maj 2011

Valborg

Valborgshelgen blev väldigt lugn för våran del. Gick i mjukisbyxor från fredageftermiddag till söndagkväll!
På fredagskvällen blev det iallafall grillning i huset med Helen och Henka. Mitt i allt när vi står där och lagar mat så kommer jag ju på att vi bara sparat TVÅ tallrikar i flytten då vi ska köpa helt nytt porslin! Men som tur var så hade vi inte hunnit slänga alla påsar med gammalt porslin så vi fiskade upp fyra gamla tallrikar från en påse i bagageluckan i bilen. Tur man är lite lat ibland! :)
Parabolkillen kom även förbi och hjälpte oss med den så nu funkar alla kanaler på tv:n, äntligen!

Patrick visar sina grillkunskaper.

 Henka, Helen och jag softar i soffan. Men två gravida bönor i sällskapet så kändes mjukisbyxor och soffhäng som ett väldigt skönt alternativ för Valborg! Och jag hade äntligen tagit mig iväg på systemet och köpt alkoholfria öl för helgen. Som jag längtat efter en kall öl! :D Blev dock lite snopen när jag såg att de hade samma alkoholfria öl på Ica. Att jag inte vetat det!?

Tjockisdricka var det här!
Jag och Helen lyxade även till det och gjorde alkoholfria Strawberry Daquari.

 Egen brasa hade vi också. Här fjuttar Patrick på.

Tänt var det här!

Brasan nedanför huset.

Blev även överraskad på lördagen av en av grannfamiljerna som kom ner och hälsade oss välkommen med en stooor fin tulpanbukett! Jätteroligt! Vi blev sååå glada! :)

1 kommentar: