lördag 24 september 2011

Segpropp!

Jaha... då har man segat på igen då. Fattar INTE hur alla hinner med att blogga VARJE dag! Vill ju men jag glömmer, hinner inte och orkar inte. Jaja, allt är väl bättre än inget.
Så vad har hänt nu då.... Jo jag har varit in på jobbet och skrivit ut några bilder på Mirah och satt i ramarna jag köpte på IKEA. Vi har målat lite, putsat lite fönster, plockat mer svamp, monterat fast handfatet och blandaren på toan OCH besiktat kaminen och premiäreldat i den.

Ena ramen med ett kort på Mirah. Denna står nu bredvid tv:n så att vi kan titta på våran sötnos även när hon gått och lagt sig! :)

Förra lördagen tog Patrick tag i lite målning på garaget och huset. Har ju inte alls hunnit måla klart huset som vi tänkt i sommar... Men, men, då har vi ju något att göra nästa år å! ;)

Under tiden Patrick målade passade jag på att putsa lite fönster. Det är ju några kvadrat som ska putsas så det tar sin lilla tid...

I söndags var vi även ut på en prommis här i trakten. Sjuukt fin omgivning och såå rogivande att gå här! Det är det här jag älskar med att bo lite utanför stan. Nära till skogen, vattnet, hästhagar, mysiga bilvägar OCH ändå kunna åka till stan på en kvart/tjugo minuter.

Någon sov skönt i vagnen hela vägen. Inte så konstigt kanske när man ligger mysigt nerbäddad och samtidigt får andas in ren, sval och frisk höstluft!

På eftermiddagen var vi även iväg och plockade lite mer svamp. Fanns ju huuur mycket som helst!

Även mamma hade varit iväg och plockat och då hon redan hade meeer än tillräckligt så dumpade hon av ännu mera svamp hos oss! Så nu tror jag vi klarar oss ett tag, iaf nån vecka eller två ;)

På kvällen konstaterade vi även att Mirah blivit sjuk för första gången i sitt lååånga liv. Ögoninflammation var det visst. Dock verkade hon inte allt för bekymrad utan det enda som märktes på henne var att hon var liiiite lugnare och var nöjd med att bara sitta helt stilla i knät och titta rakt ut i luften. Tuff liten tjej vi har!

I måndags tog Patrick ledigt för då kom sotaren hit och besiktade kaminen. Och självklart blev den godkänd och vi blev 1400 kronor fattigare för besväret. Och det kunde inte ha varit en bättre dag att premiärelda på än denna för utanför fönsterna spöregnade det och blåste som sjutton! Så nu är det bara att hämta hem ved för nu ska det eldas i vinter!


Handfatet har jag glömt att fota så det får jag göra imorgon! (eller idag ser jag ju att det är nu. Kanske dags att gå och lägga sig...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar