tisdag 10 januari 2012

Östersund och Arctic Cat Cup

Minus 9 grader ute idag och solsken. Började dagen med att plocka lite här hemma. Håller ju fortfarande på att rensa undan julen och det tar ju tiiiid. Men nu har jag fått ny energi att ta tag i hemmet igen! Har fått ny inspiration och vill få klart allt på nedervåningen så fort dom möjligt! Sedan packade vi iaf in oss i bilen och begav oss till Matfors och en långpromenad med mammsen, postade lite brev till landet i fjärran, Amerikat, och handlade lite nyttigt på Ica. Efter helgen är jag sjuuukt less på skräpmat och är bara sugen på nyttigheter så nu ska jag göra veckomatsedel här hemma!

Tyckte helt plötsligt att det blev lite tyst här hemma i förmiddags och hittade då Mirah här!
Hon hade krypit upp, gosat in sig och sov på hennes nya stora elefant och använde snabeln som huvudkudde! Skjut mig så sött!!!

---------------------------------------------------------------------------

Sedan i helgen så var vi ju iväg på skotercrosstävlingen Arctic Cat Cup uppe i Östersund. En tävling som vi alltid åker på, sover på hotell och har det mysigt en helg. Efter att Patrick slutat köra så kan man ju njuta ännu mer och inte behöva stressa på. Mirah har som vanligt varit världens snällaste och bara varit på bra humör vilket underlättat allt! Det är tur att vi hade Antes buss som man kunde gå in i och värma sig.
Ante körde även sjuuukt bra och slutade på en fin 7:e plats av 80 startande. Det bådar gott inför vinterns kommande tävlingar!

Mirah hängde i depån väl inbäddad.

Med hörselkåpor på var liten med och hejjade på Ante!

På lördagskvällen myste vi på hotellrummet efter en sedvanlig middag på O´learys.
(TACKA vet jag O´learys i Sundsvall!! Maten var sämst där uppe i Östersund och smakade INGENTING denna gång. Sjukt besvikna blev vi hela bunten! Och som vanligt blir jag irriterad på mig själv för att man inte öppnar käften och säger till!! Men man vill ju inte ha en spottloska i maten.... ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar