söndag 5 februari 2012

Den lilla marodören på Specksta...

Brrrr va kallt det varit nu flera dagar! Man är ju inte van!! Förra veckan var en riktig "sitta inne och göra ingenting"-vecka. Sjukt uttråkad på fredagen kan jag lova! Och med temeraturer ute på -20 till -30 grader så är man helst inte ute och ränner så mycket. En kort prommis till brevlådan typ för att snabbandas lite friskluft! :) Men nu har jag å Hellen iaf fått nog så nu ska vi boka in och se till att aktivera oss på ett eller annat sätt under veckorna. Nu är det sluuut på soffsittardagar för hemmamorsorna! :D

Har ni sett! Våran lilla marodör har fixat vandrande gardiner i Speckstahuset! Satt i godan ro och drack kaffe framför datorn när jag hör en smäll och sedan ett bekymrat muttrande och gruffande från den lilla saken i huset. Och helt plötsligt kommer min gardin krypandes över golvet!

Tyckte gott den lilla marodören kunde få krypa där inne tag med hela gardinen och dess stång i släptåg! ;) (Eller kanske mestadels för att hennes mamma skrattade floder och ville föreviga det så länge som möjligt! hehe.) Ja det är spännande varje dag! :)

Och eftersom jag jobbat så sjuuukt hårt den senaste tiden (för er som inte fattar så är jag även sjuuukt ironisk) så for jag på eftermiddagen i fredags in på jobbet och mötte upp mina kollegor för Afterwork! Extra festligt blev det då världens bästa kollega och vän Alex och hennes sambo skrivit på papper och blivit husägare samma dag! Det firades självklart med bubbel och jag ser såååå mycket fram emot att få gå husesyn snart!! :D

I lördags var marodören i farten igen. Ett bildbevis på hur de kan se ut när hon tagit med sig vardagsrumsbordet på utflykt. Tur man inte har så många skrymslen å vrår så man lätt kan hitta igen det! ;)

Sedan i lördags kom Anna å Fredde förbi. Dagens första kaffe för Anna och mig blev bryggt på exklusivt skithuspapper då kaffefiltren lyste med sin frånvaro. "Men hä funke och gott blev hä!" Sedan drog vi alla in och käkade lunch på Biteline, tog kaffetåren och gick husesyn hos Linda och Morgan i deras nybyggda kåk och avslutade med en trerättersmiddag och spel hos Anna å Fredde på kvällen. Ovaggade somnade vi nöjda i våra sängar när vi kom hem på natten medan kylan bet i med sina -29,5 grader ute!
Idag har det likt gårdagen varit strålande sol och då tempen krypit ner till -17 grader klädde vi på oss och tog en prommis runt kyrkan. Mirah lågt skönt nerbäddad i mitt duntäcke och premiärglänsde i sina nya solisar! Tror det är dags att ta tag i och köpa en sån där Voksipåse nu till liten. Har ju inte känts så aktuellt då det inte varit så kallt hittills men nu får vi nog ta tjuren vid hornen och investera. Kan ju faktiskt behöva mitt duntäcke ibland! ;)

1 kommentar:

  1. Ja jädrar va söt hon är!!
    Köp en Voksi, du kommer inte ångra dig en sekund. Den kommmer ju användas varje dag på dagis sen när hon börjar där (om de sover ute förståss)! Ett av de bättre bebisprylköp jag gjort!

    SvaraRadera