torsdag 9 februari 2012

Fullspäckad dag med tandfén på besök.

Ja jäddrar i min låda, idag har vi varit aktiv. 8.30 var det uppstigning och 9.45 kom Hellen å Noel och plockade upp oss för att åka på öppna förskolan. Där mötte vi upp Jeanette, Linda och Malin för surr, fika och bus. Mycket trevligt! Sorry Gud, har fortfarande inte gått med i kyrkan igen. Men jag betalade faktiskt 10 spänn för fikat och svor bara nååågra gånger. Ska fundera om det är värt att gå med igen. Om du bara lät mig vinna Jackpotten på Lotto så skulle du ha mig pronto! Det lovar ja, skulle till och me kunna slänga in en obligatorisk kvällsbön då å. Ja har ju faktiskt växt upp med en pingstvän till farmor så "Gud som haver" kan jag rabbla i sömnen! ;)
I alla fulla fall så var det ju tokfint väder idag så när vi kom hem strax efter tolv tog jag å Mirihs en långpromenad på våran favvorunda. Lika fint som vanligt och den obligatoriska hästklappningen hanns också med.
Sedan slappade vi på hemma ett tag innan mosteroster Catrin kom och hälsade på för att sedan äta middag med oss!

OCH tandfén har varit och hälsat på hos oss igen! Två små sockerbitar börjar nämligen titta ut längst fram på överkäken. På Mirah då såklart. Mina sockerbitar är allt annat än små... *hrmpf*. Det förklarar varför hon varit lite gnällig under morgonen. Våran stooortjej! :)

Tid för lite mys under promenaden idag. Vet inte vad som hände här men Mirah ser ut att ha stoppat både en och två badbollar i kinderna. Nog för att hon är rund, men här har nog kameran lyckats fånga hennes sämre sida! haha :D Nöjd och glad var vi iallafall!

Igår premiärbadade Mirah själv i badkaret uppe. Införskaffade ju en halkmatta i måndags så nu kunde hon sitta och krypa själv i badkaret och det gillades skarpt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar