onsdag 22 februari 2012

Farfar 76 år!

Idag har vi varit upp till mina gamla hemtrakter i Hullsjöskogarna och firat farfars 76-årsdag! Jäddrans skitväder var det när jag å Mirihs for och TACK Å LOV för våran nya bil med fyrhjulsdrift!! Karln som har hand om plogningen efter Hullsjövägen verkar prioritera sovmornar och bilen for som en snorloska hit å dit. Tur man blitt gammal och klok så man hade vett att ta det piano... ;) Värre är det med min äldre syster yster som ringde och frågade om ja kunde vända och plocka upp henne, mamma och barnen då bilen stog i diket! Hehe Som tur var hann det komma nån med lite värre bil och dra upp dem så ja slapp ge mig ut igen.

Vart tog vägen vägen!??
På vissa ställen snackade vi big time of snöblindhet!! Allt var vitt så långt ögat kunde nå så man hade typ ingen aning om vart vägen gick! Tur man chansade rätt! ;)

Världens bästa farmor & farfar!!
Går inte att beskriva i ord hur mycket de betyder! När vi var små sa vi alltid att syrran var Farmors flicka nummer 1 och jag var Farfars flicka nummer 1! :)
Farfars kommentar när jag å Patrick berättade att vi skulle bli föräldrar kommer för alltid att vara den bästa! Hade precis innan suttit och pratat om en traktor som farfar köpt, ett renoveringsoffer, och när vi kläckte nyheten så tror ja farfar blev så chockad och ställd så först satt han helt tyst och sedan sa han: "Ja ha, ja då får man ju ingen hjälp mä traktorn då..." Haha, ja tack för gratulationen då farfar! :D haha 

När vi kom hem från Hullis busade jag å sötis av oss lite innan P kom hem och tog över markservicen. Själv kröp ja då upp i soffan å däckade.


Nu blir det sängen för imorrn väntar Öppna fsk, massa kaffe och surr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar