tisdag 14 februari 2012

Mitt livs konstigaste samtal!?

Telefonen ringer. Klockan är 11.02. Tack vare mitt nedladdade program "Vem ringer" ser jag att det är någon brutta från Stockholm. Jaha, någon som ringer fel, tänker jag...

Jag: Ja, Marie.
Stockholmsbruttan: Hej Sofie ******* heter jag. Har jag kommit till Marie Huvén?
Jag: Ja.... (Okej, vad är detta. Är ju ingen telefonförsäljare så vad vill hon mig!!?? hinner jag tänka...)
SB: Vad bra. Jo det är så här att jag har fått ett tips om dig. Eller jag har fått in flera tips, får tyvärr inte säga vilka, men jag känner att jag måste ringa upp dig. Det är nämligen såhär att vi ska starta ett nytt tv-program där man ska tävla i par och jag undrar om ni är intresserad. För du är sambo va?
Jag: Öhhhh ja..... Alltså vaddå för tv-program?
SB: Ja det är inget dumt eller förnedrande utan ett vanligt program där man ska tävla par mot par.
Jag: Okej, i vilken kanal ska det gå i då?
SB: Kanal 5!
Jag: Jahopp.... okej..... (Jaha bara i DEN lilla kanalen som INGEN tittar på...)
SB: Det kommer att spelas in i Köpenhamn så då står vi för resan och boendet för er under inspelningen och så kan man vinna ett jättefint pris! (tror hon sa resa men ja kommer fasen inte ihåg... Överrumplad var ordet...)
Jag: Jaha...alltså, njaä det här med tv är inte riktigt min grej.... Kan jag få återkomma till dig? Känner att jag måste ringa och prata med min sambo.
SB: Absolut. Prata med honom du och återkom till mig. Du har ju mitt nummer nu.
Jag: Ja jag hör av mig sen då.... Hej då!
SB: Hej då!


Say what??? VEM eller VILKA har tipsat om MIG?? Är det kanske DU din lilla djävul!!?? :) Tipsat om lilla Marie Huvén från Speckstarakan i byn Matfors två mil utanför Sundsvall. Hallå, vi snackar kanal 5! Inte nått Lokalnytt från nedre Norrlande med fem tittare, typ. Sitter hemskt gärna i tv-soffan och skrattar till mig magmuskler åt andra men att själv vara den utskrattade, av hela svenska folket, noooooo thank you!

Ringer upp Patrick på jobbet och berättar om mitt annorlunda samtal.
P: Åhh, det låter ju kul! Fränt!
Jag: Tycker du!!? Hallå! KANAL FEM! Vet du hur många som kollar på den kanalen!! Jag kommer bli knallröd i fejjan av nervositet och börja gapflabba i sånt där nervösskratt som aldrig tar slut! (ser mig själv inklippt i trailern som den galna norrlänningen som inte kan sluta garva och säger typ "tjhoooo" och "guuuu" heeela tiden!)
P: Ja det är sant. Och jag kommer inte få ur mig ett ord runt allt folk för att ja blir så nervös. Nä. Det där ska vi inte va med på...
Jag: Nä du tack!

Ringer upp trevliga Sofie och tackar för förfrågan men avböjer vänligen men bestämt. Nu ser jag fram emot att sitta i soffan och skratta åt alla andra som väljer att vara med! (Eller grina när jag ser vad dom kan vinna kanske!!) hehe
Ja det är spännande nästan jämt!! :D Undra vad morgondagen har att erbjuda! ;)

Ja närmare än såhär har man aldrig varit att bli en five minutes of fame-kändis! ;)
Efter lite googlande såg jag förövrigt att jag pratat med en kändis flickvän tillika den kommande programledaren, tror jag. Om ni vill ta på mig finns jag på Specksta! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar