onsdag 7 april 2010

Stiltje...

Har inte orkat engagerat mig att skriva nått nu under påsk. Försökt att bara vara ledig.
Var i Hullsjön med Syrran, David och barnen samt Helen och Henka från fredag till söndag. Skönt och avslappnande och på söndag hade vi kanonväder så då var vi ute på isen hela dagen och solade och grillade korv!

Patrick och jag tar en liten powernap.

Var så varmt att man kunde sola i linne!!

-----------------------------------------------------------------------------------

SAKER SOM HÄNT SEDAN SIST:
  • Bergman var och skottade av tomten förra veckan så nu är gräset framme på tomten.
  • Robban ska skicka oss sin offert så vi kan boka tid på banken för lånet.
  • Kompletteringarna för bygglovet gjorde jag och Patrick klart i söndags och skickade till kommunen så nu hoppas vi på att det inte blir några fler kompletteringar. Sista dagens för grannarnas höran är ju på fredag!
  • Återigen har det kommit frågor som man inte begriper ett skvatt av. Den här gången gällde det grävningen, höjder, plattan m.m. Patrick ringde mig på jobbet i måndags och sa att han lägger ner, skiter i alltihop och att han inte pallar mer. Typ samma känsla som jag hade när jag skulle göra sista ritningarna för kompletteringarna. Undra hur många sånna här sammanbrott vi kommer att ha innan allt är klart!?? haha
  • Patrick ringde till Magnus på Lantmäteriet idag och bad honom fixa klart med lagfarten så vi slipper böka med det. Fick rabatt också. Från hela 3 600 kronor till nätta 3 000, tjoho! (Jag är ironisk) Jäkla "småsummor" som ska läggas ut hela tiden!
------------------------------------------------------------------------------------
Var även en räkningsmånad i mars så det har inte blivit lika mycket till sparkontot denna månad. Men har strax sparat ihop 30 000 sen jag började spara "på riktigt" för huset. De kommer gå som smör i solsken sen kan jag tänka mig :D

1 kommentar:

  1. Ni kämpar hårt :-) Tror jag lägger ner mina drömmar om att bygga ett eget hus ;-)

    SvaraRadera