tisdag 8 november 2011

Sprutor!

I morse fick vi ställa klockan! Huga... 07.45 kändes alldeles för tidigt. Men då Sjödin (målaren) skulle komma och måla på några saker på väggarna uppe så var det bara att gilla läget. Man är verkligen bortskämd av lillan med sovmornar! När han var klar for vi bort till Sjövägen där det bjöds på frukost hos Helen och Mirahs grabb Noel. Myyycket trevligt! När man är hemma såhär hela dagarna så är det ganska så ensamt att hela tiden äta frukost själv så detta kommer förmodligen hända fler gånger! :)

Sen på eftermiddagen for jag å Mirah till doktorn då det var dags för henne att få sin andra omgång av vaccinationssprutorna. Känns grymt brutalt när barnmorskan och barnläkaren står med var sin spruta och kör ner dem i vardera lår på Mirah samtidigt. Och det är inte sånna där fina stick, liksom från sidan, utan typ som man ser på film då de bara helt random hugger ner sprutan rakt uppifrån! Men båda gångerna har faktiskt gått kanon, hon har börjat grina lite nån sekund efter att de stuckit henne men så går det över på några sekunder. Tuff brud den där Mirah! ;) Hade de gjort samma sak på mig hade jag vråltjutit, hyperventilerat och förmodligen helt instinktivt smällt till nån av dem, kanske rent av båda. Mamma gillar INTE sprutor...
Sen for vi in till stan en snabbis för att fixa lite med bröllopspresenten till Tomas och Ida-Marie på fredag.

Såhär brukar det se ut i vanliga fall på morgonen hos oss. När Mirah tycker det är dags att kliva upp bökar hon på tills hon har vänt sig mot mitt håll, tittar ut genom spjälorna och pratar lite eller gör sina pruttljud. Huuur trött jag än är så blir jag alltid glad och pigg så fort jag slår upp ögonen och möts av detta. Att hon dessutom smäller av världens leende så fort hon ser att man vaknat gör ju inte saken sämre! :)


-----------------------------------------------------------------------

Just ja, har funderat mycket över det här med bilder. Förut har jag inte brytt mig över bilderna här på bloggen men nu när man lägger ut bilder på Mirah så känns det sådär... Har provat att lägga in en vattenstämpel på bilderna på Mirah men det känns så trist för min egen skull då jag helst inte vill ha sånt i bilderna. Hur tänker alla kring sånt här? Om någon skulle få för sig att spara ner en bild på vår toalett så skulle jag inte bry mig ett skit men om någon skulle spara ner en bild av Mirah så skulle jag bli riktigt skitförbannad och helt vansinnig. De är ju liksom mina bilder som jag tagit på min dotter och som är sååå personliga men samtidigt vill jag ju lägga ut bilder på henne för att ha som minne sen. Gud vad svårt sånt här är!

1 kommentar:

  1. Man ju lägga in så folk inte kan spara ner bilder överhuvudtaget. Visst kan man alltid printscreena iofs. Men inte lika smidigt ATT hålla på så.

    SvaraRadera