torsdag 10 november 2011

Stoooortjej!

Idag gjorde jag den stooora upptäckten! När Mirah gäspade imorse såg jag det... tänder är på väg! Två stycken skymtar längst fram i nederkäken. Så kanske var jag inte ute och cyklade när jag för ett tag sedan misstänkte att nått var på väg då hon var lite orolig. Jäddrar vilken klippa man är som morsa, full kontroll! ;P hehe
(Patrick kommentar gör iaf att han blir utan farsdagspresent... "Kommer dom nere först? Brukar dom göra det? Då kanske hon slipper få lika stora hartänder som dig uppe! *fniss*") Jaja, mina Holmstedt-sockerbitar (Holmstedt heter vi på pappas sida) är inte de snyggaste och skulle hon klara sig undan dem så blir jag faktiskt vääääldigt glad! :D
Och tacka gudarna för att jag inlett operation "sluta amma"! Bara tanken på att amma en hungergalen bäbis med tänder, som praktiskt taget attackerar en då det är dags för mat, gör att jag får rysningar i hela kroppen.... aj, aj, aj... Så dagens läge då hon ammas en gång på dagtid och två gånger nattetid ska därmed få ett slut. Shit, det här betyder ju att mina "fejksillisar" också kommer att försvinna helt!! Ja, ja, vad är väl en bal på slottet... ;)

Mammas och pappas stortjej!
Kinderna är som vanligt med, likaså alla veck. Hon är precis så som en bebis ska vara, en liten michelinbebis! :D
Matchvikten låg i tisdags på 7,5 kg hon är hela 63 cm över marken.
(Fem minuter efter att denna bild togs pinkade nakenfisen ner hela fällen... tack för det televerket! hehe)


----------------------------------------------------------------------------

Ikväll ska jag iallafall på homeparty hos Anna-Lena i Klingsta. Kommer inte ihåg vilket företag det var men har de snygga saker finns risken att jag kommer gå bananas och shoppa loss och göra av medhela huskontot! Nja, inte riktigt kanske men risken känns ganska stor att något kommer att beställas. Har en känsla av att någon kommer att vara nervös här hemma över hur mycket jag kommer shoppa! Men med hans tidigare kommentar idag så känns det som att jag får handla lite extra! ;) Äääälskar att komma på anledningar för att få shoppa lite! hehe

Nä  nu ska jag iväg och sola lite inför morgondagens festligheter, hämta ut leverans från H&M på posten (kuddfodral) och sen sticka iväg mot staden!

1 kommentar:

  1. GUUUD vilken fin bild =) Sötfisen!!

    Å va gör väl lite bäbispink på fällen?!

    // Tina

    SvaraRadera