måndag 30 augusti 2010

Välkommen på Gudstjänst! :D

När vi kom ut till huset i fredags hade snickarna jobbat på och både fått limträbalkarna och de flesta takstolarna på plats. Ser ut som en kyrka nu tycker jag! Eller en blandning av en kyrka och Noaks ark! haha :D Var ju sagt att huset skulle smälta in i miljön och mer kan man väl inte begära när vi har en kyrka mitt över sjön och en bredvid då också! :)
En sak som jag missat dock är ju limträbalken som går rakt upp, mitt i huset. Hade inte riktigt fattat att den var tvungen att vara där när vi ändrade med takstolarna så att vi kunde få öppet till nock uppe... Nackdelen med att vara hobbyarkitekt ;) Efter lite klurande under helgen tror jag dock att vi kan lösa det på ett både snyggt och bra sätt...
Sen har Patrick, Ante och Hans snickrat som fasen på garaget i helgen så där börjar det hända grejjer också! Hela fredagkväll, hela lördagen (från tidig morgon till sen kväll) och hela söndagen har de snickrat!
Själv tog jag tag i hemmet under hela lördagen. Stortvättade och röjjde i sovrummet och garderoberna. Lägenheten kommer ju liksom lite i skymundan med allt nu och har en tendens att kännas förfallen. Man orkar ju liksom inte engagera sig där längre utan man vill ju lägga allt krut på huset. Sen på söndagen for jag och mamma ut till Nobero några timmar och målade klar vindskivorna till huset.

Kyrkan, eller Noaks ark! ;) Utbyggnaden som ses till vänster ha inte fått några takstolar än.


Vänster sida, vid köket.

Invändigt. På första bilden ser man lite av köket och vardagsrummet, på mittenbilden är det sovrum och tvättstuga och p den sista står jag i vardagsrummet och fotar mot hallen och toaletten.

Takstolarna som har en masonitskiva emellan.

Fotade den fina utsikten vi kommer att ha när vi står vid spisen och lagar mat! :D

Patrick i lördags när han kapar till resningsvirket till garaget. Skyddsglasögonen hängde tydligen inte med särskilt länge...

Två av väggarna som ligger färdiga att resas.

I söndags när jag och mamma kom tillbaka från målningen såg det ut så här!
Över hälften av garagets väggar är på plats!

Patrick, Hans och Ante.

Huset och garaget.

Passade på att fota huset från andra sidan sjön också. Fint!

1 kommentar:

  1. Tjo! Åkte förbi huset igår :) Tyvärr är det samma visa.. 70 osså en bilj*vel bakom *suck* Man hinner liksom inte se så mkt ;) Men av det jag såg så var det jättefint.. Vilken utsikt ni får i köket, då får du se till att köpa kokböcker så du kan stå där ofta ;)

    SvaraRadera