onsdag 27 juni 2012

Altanräcke och hårvård deluxe

Det tar sig med altanräcket. Idag har stolpskorna och stolparna kommit på plats och jag har fortsatt måla evighetsbrädorna. Gud så ja längtar tills det är klart så man får se resultatet!
Annars idag så har Mirihs och jag åkt lite fyrhjuling, vi fick fikabesök av Sara och senare på eftermidda´n blev det en tripp upp till Hullis för att fira pappsen som fyllde år i måndags. Och just nu velar ja om jag ska orka lyfta rövva och gå ut å måla eller om ja ska förflytta den till soffan å glo på fotboll. Jobbigt dilemma...

Stolparna på plats. Bara resten kvar då...
Stenslänten med allt ogräs kan ni ignorera. (Och bara för att jag skrev det så glor ni extra mycket, tack för det.) Till hösten eller våren, när ogräset dött, ska vi lägga på stenmjöl så att vi sedan bara kan bränna de ogräs som fortfarande envisas med att komma upp efter det. Kanten mot gräsmattan ska givetvis också fixas till samt att det ska fyllas på kross upp mot altanen när vi klätt klart den. Så nu vet ni det. :)

Mitt roliga arbete. Från trä till vitt, från vitt till svart.

Och här då. Oljade ju in botten av stolparna på altanen. Kom då på att vi fortfarande inte oljat in ändträt (hur faen skiver man det!?)  på framsidan av kåken och bestämmer mig för att göra det. Detta betyder ju att jag står på alla fyra, böjer ner huvudet för att se och oljar sedan in brädernas ändträ längst ner, som är mot backen. Går skitfint. Tills jag böjer mig ner, vrider huvudet, har glömt att skjuta fram hinken, och doppar ner hårtoffsen i hinken. Bra Marie!
Känns fint att det står "Bekämpningsmedel" på orange bakgrund fram på burken. Kan ju bara hoppas att egenskaperna även stämmer in på hår.
"Tränger extremt lätt in i fibrerna och ger ett gott skydd mot vattenupptagning. Ger ett effektivt skydd mot röta och mögel." PERFEKT!
Fan att ja ä så jäddra klantig!

--------------------------------------------------------

Å hörrni, ni glömmer väl inte å rösta för bövelen!
Bara två dagar kvar å vi leder ju!
Klicka in, klicka bort alla hjärtan på knappen "Alla" under bilden och sedan är det bara att klicka dit tre nya hjärtan. Lätt som plätt!

2 kommentarer:

  1. Haha Marie! Varför blir jag inte förvånad men ack så roligt! Hade gärna velat sett din reaktion:) Att jag röstar!!! Jag röstar så jag håller på att spränga alla ip adresser på jobbet!!!

    SvaraRadera
  2. Hej
    har du ngn bild på hurat altanräcke blev? Jag funderar på om jag skall måla vårat vitt eller svart.. kluven. Vad fint ni har fått det nu..

    /Maria

    SvaraRadera