onsdag 13 juni 2012

Trädgårdskonsultation och minisar med mycket kärlek

Idag fick vi minsann finbesök! Jessica från grön form kom hit för en konsultation av våran trädgård. Framförallt ville vi ha hjälp med våran gigantiska slänt på baksidan, som går ner mot vår nedre gräsmatta. Och efter att ha gått runt lite och klurat, räknat in kostnader och viljor så tror ja vi kom på en bra lösning. Vill ju att det ska vara väldigt enkelt, stilrent och lättskött. Så nu ska vi klura lite och skissa lite själva, alla blom- och buskförslag ska kollas upp och sen ska det självklart kalkyleras. Är fortfarande långt kvar tills vi överhuvudtaget kommer att sätta igång men det känns bra att börja i tid så att man blir riktigt nöjd när man väl gör det!

Funderar ni på att ta hjälp av någon till er trädgård så rekommenderar jag VERKLIGEN Jessica på Grön form! Supertrevlig tjej som kan sin sak. Dessutom kommer hon från Matfors vilket är ett riktigt plus! ;)

Grovskiss över ena sidan av slänten. 

-------------------------------------------------------------------------

Och till nått helt annat. Igårkväll fick jag sån där semesterfeeling i kroppen och tog en kvällsprommis bort till vännerna på Sjövägen för lite kvalitetshäng. Och suget efter en iskall cider fick mig att ta med färdkost på prommisen. Dock skulle jag känt mig allt för trashig att skjuta barnvagn med en cider i ena näven så en reklamvattenflaska fick vara min kameleont. Slurp sa jag medan alla förbifarande tyckte sig se en hurtig morsa med vattenflaska som rastade sin dotter. Man får icke vara dum serru! ;)

----------------------------------------------------------------

Sen har vi ju det här med sann kärlek. I morse fick vi se det.
Ett litet hej, en varsam smekning, en puss, K.Ä.R.L.E.K.
Mirah HJÄRTA Noel.
Älskade, älskade ungar!
(Sen behöver vi ju inte nämna att hon lappa till honom rejält igår kväll. Sånt glömmer man fort efter en puss... hehe) ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar