måndag 11 juni 2012

Shoppelishopp!

Ojdå, blev visst lite spontanshopping idag. Drog iväg med bästisen till grannsta´n Härnösand för att strosa lite grann och vips så kom lillkortet fram. Kan inte begripa....
Ett obligatoriskt besök på en av mina favvoaffärer Inreda & Sånt, som tydligen skulle flytta till ny lokal och hade utförsäljning i butiken, vilket betydde att den var i princip tom. Trisst! Tänkte jag först. MEN sen hittade jag två godingar. OCH då visade det sig att det var halva halvapriset på dem. Nämen....
Sen var vi ju även in på andra affärer som jag dreglade sönder, och handlade lite i. En bra dag blev det helt enkelt. Fasen. Jag gillar verkligen Härnösand. Härliga butiker och mysigt att strosa runt på ett nytt ställe liksom!

Dagens skörd.
Herrns första kommentar om mina julprydnadsträd av murgröna var typ: "Va faen är de där för jefla fula träd?"
Försökte förklara att det minsann är "träd" från Sia Home fashion (och är lika med snooordyra) och att jag faktiskt fyndat dem för halva halvapriset. Att det kostat 1000 rikdaler stycket (Vilket är heeelt sinnes. VEM köper dessa för ordinarie pris skulle ja vilja veta!??) men att jag iaf köpte BÅDA för endast 500 kronor.
"FEMHUNDRA!!?? Ja inte faen tyckte ja det var nå billligt. För de där!?? Vad ska ru ha dem till!??"
Kort och konsist fick han tillbaka "Håll käften." Sen lämnade vi diskussionen där. Bäst så.

En korg från Madam Stoltz och en saftflaska fick också följa med hem. Dock från en annan mysig affär som ja inte kommer ihåg namnet på...
Denna fick ja iaf mer än godkänt på av Herr inredningsointresserad. Så det var ju fint av honom...

Ännu en julattiralj, för halva priset, från "den andra affären".
Och nä, ja är inte dum i huvudet som köper julgrejjer i juni. Har bara ett väldigt stort hus som lider av stor avsaknad av julgrejjer. OCH jag råkar nämligen ha julen som favvohögtid.

En nyckelknippa i modell större fick också hänga med hem. Denna sköning ska få pryda nån av alla våra väggar inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar