torsdag 28 juni 2012

Dagens skörd


Idag lämnade jag å Hellen kidzen hemma med fäderna och drog in på IKEA och käkade frulle i lugn å ro. Lyxigt värre för två småbarnsmorsor! Sedan blev det lite shopping, såklart. Mestadels mat inför den kommande semestern men lite annat smått och gott hann vi ju också handla på oss. ;)
Annars har dagen gått åt till att outa för alla om kökstävlingen och mana på att gå in å rösta. Nu är jag lack. Nu är det så uppenbart att det är storjefla fuskare som är i farten. Så nu står mitt sista hopp till att Hemnet skäms över det fruktansvärt fula kök som kommer vinna, på fusk, så att de grankar dem lite grann och märker att "hoppsan Kerstin vad det var ugglor i mossen här...". Ja hoppet är ju det sista som överger en... :D
För att få ur mig lite aggressioner var ja å tränade MageRumpaLår ikväll. Fuck, va det gör ont. Vet inte hur ja tänkte när jag trodde jag skulle bli på bättre humör med träningsvärk i hela kroppen. Jag måste haft otur när jag tänkte helt enkelt...

Dagens ena skörd blev en babyvakt från Padwico. Har ju klarat oss så gott utan hittills men då Mirah nu gärna vill klättra ur vagnen när hon vaknar så känner vi att det börjar bli lite osäkert utan.
Dessutom kan vi nu grejja och dona i lugn å ro ute på kvällarna utan att behöva springa in å kolla till henne stup i kvarten.

Nä men... en ny skötväska råkade visst följa med hem å. Har aldrig gillat den som hängde med vagnen så när denna nu stod på reabordet så var jag ju bara tvungen. ;)

3 kommentarer:

  1. Har delat länken till Hemnet-tävlignen på Fejjan, om alla dina 100 läsare gör detsamma så kanske "vi" har en chans! Fan, JAG kommer bli äkta besviken om inte ert fina kök vinner och då känner vi inte ens varann. :) Hejja hejja!

    SvaraRadera
  2. Tack Maria, gud va gulligt av dig! :)
    Tyvärr blev det ju som det vart med den där tävlingen. Har som du kanske såg svarat dem angående valet att diska oss.
    Roligt att du engagerade dig iaf, TACK!! :)

    SvaraRadera
  3. Jag såg det... Jäkla skit! Om du har överseende med att jag inte kan ett dugg om IP-adresser så är min tanke att minst två av dina supportrar jobbar/har jobbat hos en arbetsgivare med över 500 anställda (nämner ingen arbetsplats så kan det här inte leda till någon offentlig smutskastning). Där kanske det så kallade fusket ligger? Om flera av deras medarbetare/fd medarbetare röstar sina tre ggr/ dag? Jaja, jäkligt trist och dåååålig stil av hemnet!

    SvaraRadera